Frågor och svar
Undrar du över något? Ta en titt på listan här under.
Hittar du inte svar på din fråga är det bara att ta kontakt med vår kundservice. De hjälper dig gärna och du når dem enklast på telefon 031-13 83 70 (mån–fre: 09.00–11.00 och 12.00–13.00) eller på e-post info@namnlappar.se
Leverans
📬 Brev: Namnlappar, väggdekor, dörrdekor och födelsedagskort skickas som brev (ej spårbart).
Leveranstid: normalt 4-6 arbetsdagar.
❗Obs! Utdelning av brev sker varannan helgfri vardag. Se utdelningsdag för ditt postnummer här:
https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-utdelningsdag
📦 Paket: Alla beställningar som innehåller mätstickor, posters eller tavelramar skickas som spårbart paket med PostNord.
Du får ett sms, eller ett meddelande i PostNord-appen, när paketet finns att hämta.
Skickar ni till andra länder än Sverige? / Do you send to countries other than Sweden?
🌍 Vi levererar även till utlandet. Vi skickar namnlappar, väggdekor, dörrdekor och födelsedagskort till utlandet.
Notera att mätstickor, posters och tavelramar endast skickas inom Sverige.
❗Eventuella tullavgifter kan tillkomma och betalas av mottagaren.
Vänligen notera att adressfältet följer svensk standard. Enligt denna ska postnumret vara fem siffror. Skriv mottagarens land efter ortsnamnet.
💌 Har du frågor om adressformatet? Svara på orderbekräftelsen, så hjälper vi dig! Har du övriga frågor? Vi finns här för dig! 💛 Kontakta oss på info@namnlappar.se
………………………..
Yes! We ship name labels, wall decals, door stickers, and birthday cards internationally. 🎉
Unfortunately, growth charts, posters, and frames can only be shipped within Sweden.
❗Important: Customs fees may apply and are the responsibility of the recipient.
To ensure your package arrives safely, please use the correct Swedish address format – zip codes must have five digits, and the country must be listed after the city.
💌 Any further questions about the address format? Just reply to your order confirmation, and we’ll be happy to help! If you have any other questions, we’re here for you! 💛 Contact us at info@namnlappar.se
Jag har inte fått min order. Vad gör jag?
Ordern skickas normalt första vardagen efter att beställningen är lagd. Har din beställning tagit längre tid än förväntat? Kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsen, så hjälper vi dig vidare! 😊
Vilka olika betalningssätt kan jag använda?
Du kan betala med swish, kort eller faktura – välj det betalsätt som passar dig bäst! 💛
📌 Obs! En fakturaavgift på 45 kr tillkommer.
Har min betalning gått igenom?
Har du mottagit en orderbekräftelse? Hurra! Då är din order på väg! 🎉
Hittar du inte mejlet? Vänligen titta i skräpposten och kontrollera om beloppet dragits från ditt konto, innan du lägger en ny order.
💌 Har du frågor? Vi hjälper dig gärna! Kontakta oss på info@namnlappar.se
Har du fått en påminnelse även om du har betalat?
Mejla oss på info@namnlappar.se, så löser vi det tillsammans! 😊
Om fakturan har gått till inkasso, måste betalningen göras direkt till inkassobolaget.
Frågor om den fakturan ställs i första hand till inkassobolaget.
Klisterlapparna lossnar. Vad gör jag?
För bästa resultat, följ bruksanvisningen noggrant. Fäst de självhäftande namnlapparna på den släta lappen för tvättråd, i plagget, och vänta 24 timmar innan du tvättar – för bästa hållbarhet.
💌 Har du följt bruksanvisningen, men behöver ändå råd? Kontakta oss på info@namnlappar.se. Vi hjälper dig gärna!
Stryklapparna lossnar. Vad gör jag?
Inga problem! Om dina stryklappar börjar lossna, kan de enkelt fästas på nytt. Sätt strykjärnet på högsta temperatur, lägg bakplåtspapper över lappen och stryk med cirklande rörelser i 8-10 sekunder.
💌 Behöver du hjälp? Kontakta oss på info@namnlappar.se. Vi är redo att hjälpa till!
Hur fungerar 100% nöjdgarantin?
Vi vill att du ska vara helt nöjd! ⭐ Därför har vi nöjd kundgaranti i 90 dagar, från orderdatum. Om det är fel på produkten, och vi fått felet bekräftat, ersätter vi i regel den med en ny.
Vid vissa tillfällen ber vi dig returnera produkten, och returfrakten bekostas då av dig som kund.
Garantin gäller inte vid skrivfel vid beställning, ändring av design efter att produktionen startat, eller tydliga användarfel.
Ångerrätt – hur skickar jag i retur?
Är du inte 100% nöjd med produkten? 💛 Hos oss gäller ångerrätten vid beställning av posters, tavelramar, födelsedagskort och väggdekor. Personliga produkter som namnlappar, dörrdekor och mätstickor kan tyvärr inte returneras.
För att nyttja ångerrätten, fyll i returformuläret och skicka tillbaka produkten till oss. Returfrakt betalas av kunden. Vid fakturabetalning krediteras fakturan när vi mottagit returen.
Om du betalat med swish eller kort, sker återbetalning så snart vi mottagit returen.
📌 Läs mer om ångerrätten i våra villkor.
Kan jag ändra en order som jag beställde nu precis?
Ingen stress! 😊 Så länge som din produkt inte har skickats för produktion kan vi göra ändringar. Kontakta oss så snart som möjligt på info@namnlappar.se
Jag hittar inte samma design som jag beställde förra gången, varför?
Vi jobbar hela tiden med att ge dig det bästa! Därför uppdaterar vi ständigt vårt sortiment med nya designs och förbättrade motiv.
Saknar du något, eller har du några frågor? Kontakta oss på info@namnlappar.se
Hur gör jag för att beställa det samma som förra gången?
Det löser vi åt dig! 😊
Kontakta oss på info@namnlappar.se, så hjälper vi dig.
Vi är ett företag som vill beställa. Hur går vi tillväga?
Så roligt att ni vill göra en beställning! 🎉
Mejla oss på info@namnlappar.se och ange:
– Produkt och antal (minimum 500 st).
– Önskad storlek och form.
– Speciella önskemål (serienummer, koder osv).
Vi återkommer så snart som möjligt!
Vilken storlek är det på namnlapparna?
Klassiska namnlappar – passar till kläder, skor, utrustning
Minilappar – perfekta till småsaker som blyertspennor och hårspännen
Stora namnlappar – extra synliga, utmärkta till matlådor och hjälmar
Klisterlappar eller stryklappar. Vad bör jag välja?
🫶 De flesta föredrar självhäftande namnlappar, och det förstår vi! De är enkla att fästa och passar till kläder, skor och utrustning. Kom ihåg att självhäftande namnlappar bör fästas på den släta tvåttrådslappen i plagget för bästa hållbarhet.
👉 Stryklappar är perfekta för kläder utan tvättrådslapp. Lapparna strykes direkt på plagget och sitter extra väl, och tål 95 graders tvätt. Vi rekommenderar alltid stryklappar till boende på ålderdomshem. 🧡
Läs mer om självhäftande namnlappar och stryklappar.
Kan jag fästa stryklappar på hemstickat?
Ja, och så härligt att du har hemstickade plagg! 💛 Lägg alltid ett bakplåtspapper över lappen för att skydda den. Alternativt kan du stryka på lappen på ett bomullsband och sy fast den.
Vad är silikonpapper och varför behövs det?
Silikonpappret skyddar både lappen och materialet medan du fäster den. Silikonpapper följer med när du beställer stryklappar. Du kan även använda vanligt bakplåtspapper (ej smörgåspapper).
Kan jag ta bort namnlapparna?
De självhäftande namnlapparna är tillverkade för att tåla tvätt efter tvätt, så det kräver lite tålamod att ta bort dem. Börja i ett hörn och dra försiktigt bort lappen, lite i taget. Det här gäller även minilappar och stora namnlappar.
Stryklappar kan tas bort genom att värma upp dem igen, med strykjärn. Kom ihåg att använda silikon- eller bakplåtspapper mellan lappen och strykjärnet, och dra försiktigt loss lappen medan materialet fortfarande är varmt.
Var bör jag inte sätta upp dekoren?
Vi rekommenderar att du undviker att fästa den på tapetserade väggar (särskilt äldre tapeter). Fäst inte heller på lätta dörrar med en yta av träfiberplatta och honeycomb-fyllning eftersom ytan kan skadas om dekoren tas bort. I övrigt kan du placera dekoren var helst du önskar, även på kakelplattor i badrummet, ytterdörrar eller brevlådor. Dela gärna din kreativitet med oss på Instagram ✨
Kan dekoren tas bort utan att det blir märken kvar?
Ja, dra bara av den försiktigt! Dekoren är designad för att inte skada underlaget.
Vilket material består dekoren av?
Dekoren är tillverkad av vinylmaterial som tål värme, och som inte är lättantändlig (klass B i enlighet med EN 13501). Vi rekommenderar ändå att du undviker att placera dekoren på element eller andra varma ytor.
Var produceras produkterna?
Filur namnlappar är ursprungligen ett norskt företag som har skapat produkter för familjer sedan 1996. Vi är stolta över vår skandinaviska design och höga kvalitet, och vi producerar allt i våra egna lokaler i Oslo.
🌟 Visste du att vi har dotterbolag även i Danmark, Finland, Tyskland och USA? Ganska häftigt va?
Vilket material består namnlapparna av?
Våra namnlappar är tillverkade av hållbar vinyl. De innehåller inga skadliga ämnen så som ftalater eller BPA, och de håller sig väl inom alla gällande gränsvärden för förbrukningsvaror.
Du kan därför känna dig helt trygg när du märker kläder, skor och utrustning med våra namnlappar. 💛